Tokiai sudėtingai sistemai reikia išskirtinės įrangos, kad būtų lengviau naudotis daugybe integruotų funkcijų. Ši įranga – tai asmeniniai keleivių poreikių terminalai (angl. "Personal Occupant Requirements Terminals" – PORT). Visiškai naujuose mūsų PORT terminaluose numatyta daugybė specifikacijų, apimančių standartizuotą vidinę aparatinę įrangą. Kad ir koks būtų architektūrinis sumanymas ar funkcinis reikalavimas tam tikroje sąlyčio vietoje, būtinai bus ir PORT terminalas, patenkinsiantis visus poreikius.
PORT technologija suteikia daugiau funkcionalumo nei iki šiol sukurtos lifto sistemos. Joje numatyta daugybė nuolat tobulinamų funkcijų. Liftų grupės aptarnaujami keleiviai gali ne tik efektyviausiai naudotis lifto grupe, bet ir tikrai džiaugtis sklandžiu lifto važiavimu, nes pakeliui į paskirties aukštą yra labai mažai tarpinių sustojimų. Be to, dėl konstrukcijoje integruotų saugumo priemonių keleiviai gali jaustis ramiai.
PORT technologija grindžiama unikalia 30 metų "Schindler" patirtimi kuriant sistemą, vadinamą "Destination Control" (paskirties aukšto valdymas), kuri radikaliai pagerina liftų grupės eismo valdymo efektyvumą.
Praeito amžiaus dešimtajame dešimtmetyje pastato aukštį ėmė riboti papildomų liftų, reikalingų norint užtikrinti gerą aptarnavimą, skaičius. Pramonės šakoje atsirado supratimas, kad jei keleiviai galėtų užregistruoti savo kelionės tikslą prieš įlipdami, tai užtikrintų aukštesnį konkrečios liftų grupės aptarnavimo lygį ir išspręstų šią problemą. Tačiau niekas iš pramonės šakos atstovų nesugebėjo sukurti praktinės sistemos pagal šią koncepciją. 1992 m. "Schindler" pristatė "Miconic 10", pirmąją praktinę paskirties aukšto valdymo sistemą, ir sukėlė tikrą perversmą rinkoje. 2000-ųjų pradžioje, kai tapo aišku, kad būtent paskirties aukšto valdymas yra kelias pirmyn, savo gaminius pasiūlė ir kitos bendrovės, tačiau tuo metu "Schindler" jau naudojo antros kartos sistemą, o PORT yra jau trečios kartos sistema!
Kai keleivis, naudodamas terminalą, RFID kortelę arba išmanųjį telefoną, praneša PORT sistemai norimą paskirties aukštą, sistema išanalizuoja visus įmanomus šios kelionės variantų derinius, atsižvelgdama į visas kitas sistemoje užregistruotas iškvietas ir kiekvieno lifto parengtį tuo metu. Naudojant specialų algoritmą, grindžiamą daug metų trukusių tyrimų rezultatais, nustatomas optimalus paskirstymas ir keleivis informuojamas terminale arba telefonu. Tada keleivis gali atsistoti prieš priskirto lifto duris, kad galėtų greitai įlipti ir būtų nugabentas į savo aukštą liftui darant kiek įmanoma mažiau sustojimų.
Manome, kad PORT technologijos siuntimo sistema šiuo metu yra mūsų pramonės šakos kulminacija. Bet mes vis tiek nestovime vietoje. Kiekvienais metais iš daugybės tūkstančių visame pasaulyje veikiančių įrenginių gauname vis daugiau duomenų. Juos mūsų tyrimų komandos naudoja siekdamos laipsniškai pagerinti našumą. Neketiname užleisti pirmaujančių pozicijų našumo srityje!
Lifto efektyvumas paprastai suprantamas kaip du tarpusavyje susiję dalykai keleivių vežimo efektyvumas ir energijos vartojimo efektyvumas.
Žinoma, greitis, kuriuo liftas gali vežti keleivius, yra labai svarbus bendros pastato eksploatacijos atžvilgiu. Pavyzdžiui, jei biurų pastate, ypač rytinio piko metu, įrengtų liftų skaičius yra per mažas, kad visi keleiviai būtų efektyviai nuvežami į reikiamą aukštą, susidarys eilės, o tai erzins keleivius ir mažins pastato prestižą. Įrengus PORT sistemą užtikrinama, kad į tą patį aukštą važiuojantys keleiviai prireikus būtų nukreipiami į tą pačią lifto kabiną. Tai reiškia, kad sustojimų, kuriuos kabina turės daryti keliaudama pastatu aukštyn, skaičius bus minimalus, todėl ji greičiau grįš į vestibiulį. Kiekvienai kabinai į vestibiulį grįžtant dažniau, išauga pajėgumas aptarnauti atvykstančius keleivius ir gerokai padidėja eismo valdymo efektyvumas.
Kalbant apie energijos vartojimo efektyvumą, reikia atkreipti dėmesį į tai, kad kiekviename "Schindler" lifte įrengta naujausios technologijos pavara ir medžiagos, užtikrinančios aukščiausią efektyvumo lygį. Vis dėlto tai – dar ne visos PORT galimybės. Liftas, kuriame įrengta PORT sistema, gali veikti taip, kad pati grupė padidintų energijos vartojimo efektyvumą, naudodama funkciją, kurią vadiname energijos valdymo funkcija (angl. "Energy Control Option" – ECO). Sistemai veikiant ECO režimu, laukimo laikas yra priimtinas visiems keleiviams, be to, taupoma energija. Tai išsprendžia dažną liftų grupių problemą, nes liftų grupės daugiausia energijos suvartoja, kai keleivių poreikis yra mažas. Kai keleivių iškvietų yra nedaug (o taip būna didžiąją dienos dalį), kiekvieną keleivį liftas gali paimti labai greitai ir, kabinoje beveik nesant kitų žmonių, greitai nugabenti į paskirties aukštą. Taigi dažniausiai liftai didelį atstumą keliauja esant vos keliems keleiviams. Be to, kadangi liftai paprastai subalansuojami esant 50 proc. apkrovos, sistemos kabinos juda nesubalansuotai, o tai nėra efektyvus energijos vartojimas. ECO režimas išsprendžia šią problemą. Siekiant taupyti energiją, ECO režimu gali būti naudojama mažiau liftų ir vežama daugiau žmonių vienoje kabinoje, taigi kelionės tampa trumpesnės ir geriau balansuojama apkrova. Dėl to ECO režimas sumažina liftų energijos sąnaudas ir pasirūpina, kad keleivių laukimo laikas neviršytų nustatyto lygio. Taigi užtikrinamas ir klientų pasitenkinimas, ir didžiausias energijos vartojimo efektyvumas.
Saugumas yra esminis PORT sistemos veiksnys. Jis gali būti įgyvendinamas įvairiais lygiais. Esamame pastate arba net pasaulinėje korporacinėje sistemoje gali būti naudojamas paprastas sąsajų kūrimo režimas, leidžiantis jį integruoti sklandžiai. Visgi daugelis klientų, sužinoję apie daugybę PORT sistemoje integruotų saugumo lygių, nori įtraukti atitinkamas galimybes ir į savo pastato saugumo strategiją.
PORT saugumo koncepcijos esmė yra klientų informavimas, kad jie turi identifikuotis norėdami naudotis sistema. Pavyzdžiui, kai klientas parodo savo RFID kortelę užtvaroje, jis ne tik įleidžiamas, bet ir informuojamas, kuris liftas nuveš iki pageidaujamo rytinės kelionės aukšto. Liftai su PORT sistema turi terminalus, kuriuose integruoti kortelių skaitytuvai, o tai reiškia, kad saugumo operacija gali būti atliekama nepriklausomai nuo to, kur tas terminalas yra. Dažnai jis būna įrengtas ties užtvara, kur galima lengvai integruoti elegantišką PORT dizainą. "Schindler" taip pat tiekia patentuotus greituosius vartus.
Panašiai kaip RFID kortelių sprendimas, myPORT suteikia dar didesnį funkcionalumo lygį, be to, jį galima naudoti kartu su kortelių sprendimu arba vietoje jo. Galiausiai, nors šiame skyriuje visų pirma kalbama apie PORT, nes jis yra susijęs su liftais, sistemą galima gerokai išplėsti, kad ji apimtų visus patekimo kontrolės aspektus.
Keleivių potyrius siekiama gerinti kiekvienu PORT sistemos aspektu. Norime, kad kiekvienas kontaktas su naudotojais būtų toks, kad jie liktų patenkinti saugumu, komfortu ir patogumu. Nuo to momento, kai naudotojai neliesdami jokio paviršiaus patenka į pastatą, prieina savo liftą ir greitai nukeliauja į reikiamą aukštą, mūsų tikslas yra puikiai juos nuteikti ir sudaryti įspūdį, kad sistema yra pasiruošusi suteikti individualizuotą aptarnavimą.
Sužinosime, kur jie paprastai nori važiuoti tam tikru laiku, ir stengsimės numatyti jų poreikius. Visada stengsimės paskirti ne pernelyg pilną liftą, kuris paskirties aukštą pasiektų nedarydamas daug tarpinių sustojimų, o svarbiausia – visada stengsimės, kad keleiviai jaustų, jog kiekviena jų kelionė sistemai PORT yra labai svarbi.